2013. szeptember 27., péntek

Édes bűnbeesés - Az Édes Napokon jártunk

Macaron-hegyek, forrócsoki-tengerek, bor-patakok, csoki-paloták, és sütemény-kastélyok. Ez alkalommal „La dolce vita”, vagyis az édes élet van középpontban, ahogy azt Fellini filmjének címe is hirdeti. Annával ugyanis látogatást tettünk a szeptember 20-23-a között, a Millenárison megrendezett Édes Napok fesztiválon.
A program ugyan kecsegtetőnek tűnt, de elsősorban nem azért mentünk oda. A színpadon egész nap szólt a zene, jobbára a Snétberger Ferenc, világhírű gitárvirtuóz által vezetett iskola növendékei léptek fel, este pedig jöttek a nagyzenekarok (pl: Péterfy Boriék). A tanoncok ügyesen játszottak, bár a színpad előtti téren kívül hangosabb volt a lejátszók hangszórója, amiből kedves dalocskákat játszottak. Én egy Halász Juditot is fel véltem fedezni. De ne rohanjunk ennyire előre, még csak most érkezünk meg.


A bejáratban a belépőnk mellé kaptunk egy-egy tábla csokit, ami már tetszett, mint indítás. Igaz, kakaóbab-darabos Tibi csoki volt a fesztivál tiszteletére átcsomagolva, de az igényes tálalás és maga a gesztus felértékelték azt a csokit. A belépés után szinte azonnal megütötte az orrunkat a csokoládé illata. Mintha egy hatalmas kakaóbab-felhő nehezedett volna a parkra, és mindenki abban úszik. Rögtön az első beugró területen bon-bonok, étvágyfalatkák, és táblás csokik széles választékával találtuk szembe magunkat. Árgus szemek hada nézett farkasszemeket kandírozott narancsos trüffelekkel, eperkrémes marcipánokkal, és a kakaóbab-tartalom százalékarányában arany középutat megtalált kézműves remekekkel.

Azt az elején le kell szögeznem, hogy ide nem enni megy az ember, hanem falatozni, kóstolni, átélni a gasztronómiai orgazmust. Mivel tényleg az édességipar krémje sorakozott fel, mint minden különlegességnek, itt is meg volt az ára a nyalánkságoknak, de a minőséget is garantálták.

Első vásárlásunkat a Stühmer standjánál ejtettük meg, ahol Anna egy Korfu-, én pedig Marcika szeletet néztem ki magamnak. A Korfu egy kézzel készített, étcsokoládéval bevont mézes tojásfehérje frappé, ahogy azt a csomagolása is hirdeti. Először arra számítottam, hogy száraz lesz, a külseje alapján, de meglepően krémes volt, és diszkréten, visszafogottan édes.

Ehhez képest a Marcika szelet a különlegesen finom marcipán alapja mellett a karamellás tejcsoki-krémjétől emelkedik ki társai közül. Talán mondanom sem kell, hogy ő sem okozott csalódást, bár a marcipán miatt eleve egy intenzívebb ízt kaptunk tőle, de ezért szereti, aki szereti. Második célpontunk a Sugar shop kitelepülése volt, ahol csábítóan hatalmas mennyiségű macaron állt a legkülönfélébb színekben és ízekben, én pedig még soha nem ettem, és, ha már ott van előttem, gondoltam, nem hagynám ki a lehetőséget. Hosszas válogatás után (a 12 íz közül) megállapodtunk egy sós-karamellásban és egy rágógumisban. Amit pedig az élmény adott, amikor beleharaptam egyikbe-másikba, maradandó hatással volt. Azóta, ha eszembe jut, úgy összefut a nyál a számban, hogy fel kell mosni alattam.

Ezután nagyobb sétát tettünk, mert, ha a későbbiekben is ilyen rendszerességgel álltunk volna meg, rövid úton cukorbetegként végeztük volna. Ahogy körbejártunk találkoztunk salátás standtól kezdve, sajtkülönlegességeket felsorakoztató kiállítón keresztül londoni import édességekig az ötcsillagos gasztronómia legjelesebb képviselőivel. Láttunk feketeerdős, eperkrémes, narancsos, almás fahéjas, belga csokis mogyorós, és még sorolhatnám azt a számtalan verziót, amit marcipánból alkotott a Királyi Marcipán Desszertek.

De volt kifejezetten alkoholos csokoládékat bemutató műhely is, az Illa, a Csoki csel pultján pedig különféle barkács-szerszámok voltak. Az alapanyag egyértelmű. Második színpadként egy főzőshow-k számára fenntartott konyhaműhely funkcionált, ahol óránként főztek valami észbontó finomságot, bár töredelmesen beismerjük, hogy ebből egyen se volt szerencsénk ott lenni sűrű időbeosztásunk miatt.
Sétánk során azért a pultokra kitett falatnyi kóstolókból el-el csíptünk egyet, illetve kellemesen elidőztünk egy csokiszökőkút mellett, ahol almát mártogattunk, de ez igazán elnézhető, hiszen annyira kínálták, hogy nem lett volna szívünk nemet mondani.

Egy idő után úgy gondoltuk, nézünk valami vásárfiát, azaz valamit, amit haza is viszünk. Erre legalkalmasabbnak a Sweet Harmony végtelenül ízléses standjának kínálata tűnt. Mindenből lehetett kóstolót kérni, mint, ahogy a piacon lékelik a dinnyét. Csakhogy itt, miután kinéztünk magunknak (és meg is vettünk) egy tábla mogyorós, sárgabarackos, robbanócukros, vajas kekszes, gumicukros belga tejcsokoládét, még kóstolhattunk mást is. Az egy erdei gyümölcsös csoda volt, de nem volt az az íz-kombináció, amit nem találtunk volna meg.

Ezután már inkább csak lézengtünk…volna, de én még mindig nem akartam elmenni anélkül, hogy ne ittam volna meg egy forró csokit.  Ahol viszont találtam, akaratlanul is elcsábultam. Ez egy gasztro-akadémia bódéja volt, és különösen ötletes süteményeket tálaltak. Miután legeltettem a szemem egy darabig, magam is legeltem egy krémsajtos, málna töltelékű brownie-val, amiben a brownie két vékony rétegben fogta közre az édeskés sajtot, a tetején pedig markáns marcipán húzódott. Azt hiszem, a leírás magáért beszél. Természetesen az italban sem volt hiba, de a brownie-val ellentétben nem ért újdonságként.
Ha pedig újdonság, akkor mindenképp meg kell említenem azt a kecskesajtos mini bonbont, amit a Bobojka standjánál ettünk. Állítólag a kuriózum értékű finomság a hely specialitása, de kizártnak tartom, hogy a többi minimálisan is rosszabb lenne.

Végül eldöntöttük, hogy egy hónapra elég édességet ettünk, és cukormámorban elindultunk kifelé. Határozottan jól éreztük magunkat az Édes Napokon, és reméljük, másnak több ideje volt ott lenni, hogy nagy kanállal egye az életet!

Tarnóczi Balázs

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése